6th ENGLISH

Hi! 6th grade students
Contact me, this is my e-mail, asunquilestello@gmail.com
You have to send me your tasks by e-mail, as a file or with a photo.
In the bar you have a link to kahoot.

Ya tenemos los códigos de los libros. Tenéis que entrar en Blinklearning, "crear cuenta", poner el código clase CL77811886, vuestro e-mail, nombre y elegir una contraseña. Si os pide los años poned 14. Las siguientes veces ya entráis en "iniciar sesión".





Semana del 18 al 25 de mayo

Empezamos una unidad nueva. En esta unidad veremos un tiempo verbal nuevo, el "Past Continuous". 
Al igual que le "Present Continuous", se utiliza para hablar de acciones que se están haciendo en un preciso momento.
Siempre utilizamos el verbo "To Be" y el siguiente en infinitivo + ING. 
Al ser en pasado utilizaremos el verbo "To Be" en pasado,

                 I   was     playing   (yo estaba jugando)
           You   were    playing   (tu estabas jugando)
  He/She/it   was      playing   (él estabajugando)
            We   were    playing   (nosotros estabamos jugando)
           You   were    playing   (vosotros estabáis jugando)
         They   were    playing   (ellos estabanjugando)


Ved el video y haced las actividades que os habrán llegado por Blinklearning y la de repaso que tenéis a continuación del vídeo.




Actividad de verbos para recordar (si lo necesitas revisa los vídeos del blog del present simple y el present continuous)




Wednesday 6th of May 

Los ejercicios os los he enviado por el correo blinklearning, pero de todos modos los pongo aquí también. 
Vamos a utilizar en All About Us,  Class book unit 4 (es el libro nuevo, con la tapa verde-azulada)
Pinchamos en el libro y vamos a la unidad 4 y buscamos la Página 42, ved el vídeo (en la barra inferior de reproducción hay un CC si les dais aparece el texto y podéis ir leyendo), haced la actividad 3 y una lista (enviad foto de la lista), con los verbos que aparecen en el texto en pasado. Ponéis el pasado, el presente y el significado.
Página 44, haced ejercicio 2.
Página 46, haced el 2 y el 4.
Para hacer el ejercicio tenéis que pinchar en el Tick y se abre una ventana donde podéis escribir y después corregir. Tenéis que ir investigando para ver como funciona todo.







La solución de los ejercicios que vayamos haciendo está en la pestaña de " Answer Key".

NECESITO QUE ME ENVIÉIS UN CORREO A asunquilestello@gmail.com PARA QUE SEPA QUE ESTÁIS SIGUIENDO EL BLOG. SI NO, NO PODRÉ HACEROS UN SEGUIMIENTO.

Thursday 30th of April
Este es un juego de verbos, darle al link y jugad.


Wednesday 29th of April

Here you have the links  to kahoot. Just click and play. (Pinchar en los enlaces para jugar)

Present simple

Present continuous

Past simple

All tenses

Friday 24th of April
We are just finishing unit 4. Now is story time. Open your book in page 40, listen to the Trotter´s story. 
CD2-43




Do the activities, activity book page 49 and 50. 
CD2-44






Os he puesto el Power Point que vimos en clase para que repaséis los tiempos verbales.


6th April
We carry on with some listenings, go to page 34 and answer the question in activities 1 and 2.
Audio28



Now listen to the story in page 35 and do activity 1, 2 and 4 in activity book page 42. And activities 1 and 2 in page 43.
Audio 31





26th of March
Take the class book and go to page 36. Read the vocabulary in  activity 1, read the story and do exercise 3.
Later take the activity book and do pages 39, 40 and 41. 


23th of March
Today we start in page 32. See and write the vocabulary. 

Haced estas actividades y corregidlas automaticamente





18th of March
Today we start with the book. Go to page 31, do exercise 2 and 3.
Later watch the video and answer the question.




Why are they visiting the museum?
How are dad and Mark about visiting the museum?
What´s the computer name?
How old is the computer?
Did dad have a computer at home?
How often did he use the computer at school?
What are they looking at in dad´s computer?

Now go to the activity book pages 36 and 37 and do exercises 1 and 2 in both pages.

As this weekend is long and you have a lot of free time, here I left you a video about Vindolanda a Roman fort.
Your task is look for information and write a little composition about it. 
Everything is for monday, so contact me to my e-mail.
Nex week we will start unit 4








17th of March

Today we celebrate Saint Patrick´s day. St Patrick is the patron of Ireland. Here you have a video to know more about St Patrick. 
You have a kahoot to do, it is compolsory. 
The code is 0829561 




16th of March

This is a very weird situation. It is essential to study a little bit every day. At the moment you have to study the irregular verbs and have some kahoot the do. I will check your participation on a daily basis. 
I write you the new codes for playing kahoots.
As you all know you have to go to KAHOOT . IT and write de PIN, please write your name, if not I won´t know that you are doing it.
If you want to do them several times, you should add a number, example: Asun, Asun1, Asun2.

CODES

Present continuous: 0222421
Present simple: 0432922
Past simple: 0293664
Tenses: 0935730
Wh questions: 0170458
Comparatives and superlatives: 0982362

More and more, it would be a good idea to watchthe videos first and later do the kahoots.


How do we form the past simple


Present simple 


Present continuous

We start with comparatives and superlatives


And now some activities to practise.

COMPARATIVES


SUPERLATIVES



PROGRAMME OF ACTIVITIES

    u Meeting point   at  9:00 AM  in the hotel  hall.
    u Breakfast at 9:15 AM  in the dining room.
    u Hop-On Hop-Off bus  at St Pancras train station at 10:10 AM.
    u Tower of London  at 12:00 AM
    u Lunch time, Hard Rock restaurant at 2:20 PM.
    u Tower Bridge  at 4:30.
    u Britsh Museum at 6:55.
    u Dinner time, Wagamama in Covent Garden at 8:05 PM.
    u Back to hotel at 9:45 PM by tube. 
                         QUESTIONS
     WHAT TIME IS …?
     WHERE ARE WE HAVING LUNCH?
     WHAT ARE WE GOING AT…?
     WHAT ARE WE DOING AT…?


What time is it?   It´s...



FREQUENCY ADVERBS

Frequency adverbs help us to speak about periods of time, example: never, hardly ever, sometimes, often, usually, always.




JOBS



"WH" Questions

Resultado de imagen de w questions


Present simple vs Present continuous



PRESENTE SIMPLE

How to use present simple


We start this blog with a nice sentence for you all!
Resultado de imagen de motivating sentences
In English we have to use the personal pronouns always, DON´T FORGET IT !

I
Yo
You
He
   She
    It
         Él
         Ella
         Eso
We
Vosotros/as
You
Nosotros/as
They
Ellos/as

Let´s carry on with the possesssives.

My
Mi
Your
Tu
His
    Her
    Its

        Su
Our
Nuestro/a
Your
Vuestro/a
Their
Sus

           

3 comentarios:

  1. SEÑO,NO VA BIEN EL KAHOOT,PONGO LA RESPUESTA CORRECTA Y SALE QUE ES INCORRECTA, ¿LO PODRIAS ARREGLAR? POR FAVOR.

    ResponderEliminar
  2. Te tenemos que enviar los leveres de Ingles seño

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Kirill necesito que te registres en Blinklearning, están las instrucciones y el acceso al principio de la página. Cuando te registres yo te acepto y nos comunicamos por ahí.
      Asun

      Eliminar